Auszüge aus den Richtlinien für die Grundschule in NRW und der vorläufigen Satzung der UNESCO

Auszug aus den Richtlinien für die Grundschule NRW
…die Erziehung zu umweltbewusstem Verhalten, die Erziehung zur Friedensfähigkeit und Gewaltfreiheit, die religiöse Erziehung, die interkulturelle Erziehung…
Toleranz gegenüber den Entscheidungen anderer zu entwickeln • die grundlegenden Normen des Grundgesetzes und der Landesverfassung zu verstehen und für die Demokratie einzutreten… 
Auszug aus der vorläufigen Satzung der Unesco Paris 2004 
Affirming the fundamental right of all individuels and societies to share in the benefits of diversity and dialoge as primary features of culture as the defining characteristics of humanity.
Being aware that cultural diversity, the common heritage of humanity, is a mainspring of sutanable development and that it is thus as vital for mankind as biological diversity is for living organisms.
Being aware that cultural diversity, florishing within a framework of democracy, tolerance and social justice is indispensible for peace and security at the national and internationel levels.
Therefore States Parties shall:
encourage and promote of the understanding of the importance of the protection and promotion oft he diversity of culturel expressions through public relations the media and educational programs.

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 Cultural diversity is made manifest through the varied ways in which the
 cultural heritage is protected, augmented and transmitted to future 
 generations.

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